Wednesday 12 May 2010

Doa Istikharah

Assalamualaikum wbt.....

Di sini aku kongsikan sebuah doa.

Doa yang sangat indah.

Melambangkan sebuah pergantungan.

Kepada-Nya.

Serta sebuah keredhaan.

Dengan ketentuan-Nya.


 

" Ya Allah! Aku memohon petunjuk dari-Mu tentang mana yang lebih baik untukku berdasarkan ilmu-Mu, dan aku mohon kekuatan dari-Mu untukku dengan kudrat-Mu, serta aku mohon kepada-Mu kurniaan-Mu yang besar. Sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa sedangkan aku tidak berkuasa dan Engkau Maha Mengetahui sedang aku tidak mengetahui. Engkaulah Tuhan yang Maha Mengetahui segala yang ghaib.

Ya Allah! Jika Engkau mengetahui urusan ini baik untukku bagi agamaku, kehidupanku, bagi natijah urusanku serta bagi urusanku masa kini dan masa depan, maka takdirkanlah ia untukku dan mudahkanlah ia bagiku, kemudian berkatikah aku dalam melakukannya.

Dan jika Engkau mengetahui bahawa urusan ini buruk untukku, bagi agamaku, kehidupanku, bagi naijah urusanku serta bagi urusanku masa kini dan masa depan, maka palingkanlah ia dari hatiku dan takdirkanlah untukku apa yang baik bagiku dalam apa rupa sekalipun, kemudian jadikanlah hatiku redha menerimanya".

*hendaklah menyebut hajat semasa berdoa.


 

Moga bermanfaat.

Wassalam wbt.

No comments: